موتور ساید کرکره برقی

دو نوع مهم این موتورها موتور ساید و توبولار است

موتور ساید کرکره برقی:

ابتدا بیان کنم که از اصلی ترین قطعه هایی که در هر نوع کرکره برقی دیده می شود موتور است، معمولا دو نوع مهم این موتورها موتور ساید و توبولار است، در این مقاله به موتور ساید می پردازیم و سعی می کنیم تمامی مزایا و معایب این نوع موتور را بیان کنیم.

 

شاید برایتان سوال باشد که اصلا چرا این نوع موتور را ساید می نامند،  به این دلیل است که وقتی می خواهند ان را نصب کنند  در دو سمت چپ و راست کرکره برقی نصب می شود، این نوع موتور ساید دارای کاربردهای زیادی است که مهم ترین نوع کاربرد این است که برای کرکره برقی های سنگین که دارای سایبان های بزرگی نیز هستند مناسب بوده، و از ویژگی های اصلی موتور ساید این است که برای کرکره هایی که تردد بالایی دارند مناسب بوده و هر نوع کرکره که دارای دهانه بزرگ و ارتفاع بالا و حتی تیغه هایی که بسیار سنگین هستند را ساپورت می کند، این نوع موتور در برابر موتور توبولار تحمل وزن بالایی دارد.

موتور ساید کرکره برقی دارای چند نوع است:

اولین نوع موتور ساید، موتور اس دی سی (SDC) است که این نوع موتور در دو مدل دیده می شود که یک مدل را تک فاز می نامند و مدل دیگر را سه فاز، معمولا نوع تک فاز موتور ساید وزنی در حدود 500 کیلوگرم برای کرکره برقی را تحمل می کند و نوع سه فار آن وزن های بسیار بالاتر را می تواند ساپورت کند.

نوع دوم را بارزانته می نامند که یک نوع موتور ساید محسوب می شود و دارای مدلی است که ups دارد و می تواند در نبود برق با باطری کار کند.

نوع سوم از موتور ساید نوع اتوماتیک است که به ان اتومات نیز می گویند، این نوع موتور به طور معمول دارای گارانتی بالایی است و دارای طرفداران زیادی برای خرید است، هم دارای ups است و هم بدون ups ان مشاهده می شود بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نوع موتور ساید می توانید با فروشگاه های معتبری همچون مکث در ارتباط برقرار کنید کارشناسان این سایت برای انتخاب بهتر به شما کمک خواهند کرد.

نوع بعدی به آن موتور لیفت توربو می گویند که این مدل از هزینه بسیار مناسبی برای خرید برخوردار است و دارای دو مدل است که یک مدل 600 کیلوگرمی و مدل دیگر نیز دارای وزنی در حدود 800 کیلوگرم است و دارای هر دو مدل upsدار و بدون ups نیز می‌باشد.

 

موتور ساید کرکره برقی برای کرکره هایی که تردد بالایی دارند مناسب است

 

 

موتور ساید کرکره برقی دارای چه مزیت هایی است:

اولین مزیت موتور ساید این است که کاملا بدون سر و صدا عمل می کند، این نوع موتور هیچ گونه محدودیت وزنی ندارد و هم چنین دارای قدرت بسیار زیادی نسبت به نوع توبولار است. وقتی این نوع موتور را خریداری می کنید یک سری لوازم جانبی مانند:

  • برد
  • ریموت ها
  • صفحه پلیت
  • اندکپ یاتاقان

 درون پکیج خرید هست و این در حالی است که برای موتور توبولار باید این موارد به شکل جداگانه خریداری شوند. این نوع موتور ساید داری باطری 24 ولتی است که این ینز از مزایای آن محسوب می شود. به دلیل اینکه در قسمت بیرونی کرکره برقی نصب می شود این نوع موتور معمولا به راحتی باز و بسته می شود و هنگام تعمیر به راحتی برداشته می شود. این نوع موتور دارای سیتم پاراشوت است و هیچ گونه سقوطی در صورت نقص نخواهد داشت، برای مکان هایی که تردد آن ها بسیار زیاد است بهترین نوع موتور کرکره برقی است.

معایب موتور ساید کرکره برقی:

از معایب این نوع موتور وزن زیاد آنها است، هزینه بسیار زیاد تری نسبت به نوع موتور توبولار دارند و قدرت باز و بسته شدن انها نیز نسبت به موتور توبولار کمتر است.

 

انواع موتور سایت کرکره برقی:

درب کرکره ای توکار

نوعی را توصیف می کند که در آن جعبه کرکره غلتکی به نمای خارجی ساختمان ثابت شده است.

درب های کرکره ای توکار

جایی که جعبه کرکره غلتکی در لنگه بالای پنجره تعبیه شده است.

کرکره یکپارچه

یک نوع کرکره غلتکی که با پنجره به عنوان یک واحد ترکیب شده اند.

کرکره غلتکی با لور های کج

یک کرکره غلتکی با توری هایی که کج می شوند ، مشابه پرده ونیزی خارجی است.

نوار دستی

یک نوار محرک در اطراف فلنج روی غلتک از طریق نمای ساختمان با راهنماهای قرقره به یک قرق اینرسی در سمت اتاق ردیابی می شود.

کرکره های کمک فنر با پایین آوردن دستی یا بلند کردن دستگیره ای که به تخته انتهای پرده نصب شده است ، کار می کنند. راه حل های مقرون به صرفه برای ایمن سازی فضاهای کوچک است.

موتوری / برقی

با یک موتور لوله ای که درون لوله محور غلتک قرار دارد. عملکرد خودکار می تواند اضافه شود. با تلفن هوشمند ، سوئیچ از راه دور یا سیم سخت کنترل می شود.

اجزاء در موتور سایت کرکره برقی :

اسلایس

از فولاد ، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ اکسترود شده یا رول تشکیل شده است. تک یا چند جداره. طرح های توخالی یا عایق بندی شده.

غلتک (یا لوله محوری) در موتور سایت کرکره برقی

لوله فولادی ، آلومینیومی در هر دو انتهای آن توسط یک صفحه انتهایی پشتیبانی می شود.

جعبه کرکره ای در موتور سایت کرکره برقی

جعبه اکستروژن فولادی یا آلومینیومی تشکیل شده برای محافظت از اجزای داخلی کرکره.

سیم فنری از سیم فنر ساخته شده و به آن فنر پیچشی نیز گفته می شود.

فنر تخت نوارهای فولادی سخت در کویل ها تشکیل می شوند. درجه های فولاد در برخی موارد معمولی است.

قفل کردن در موتور سایت کرکره برقی

قسمت مهمی از کرکره غلتکی برای محکم نگه داشتن دستی پرده ها در محل استفاده می شود. با قفل اسلایدی و قفل گلوله ای قابل قفل شدن است. قفل های کلیدی باریک در لته انتهایی نصب می شوند و دارای میله هایی هستند که کرکره را به طور ایمن در ریل های راهنما قفل می کنند.

در این مقاله ابتدا به شرحی از موتور ساید پرداخته و سپس به انواع کرکره برقی پرداخته ایم، اینکه یک کرکره برقی دارای چه اجزا و نوع هایی است، در صورت اینکه سوالات بیشتری درباره نوع موتور و مزایا و معایب موتور کرکره برقی دارید می توانید به سایت مکث در مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *