کرکره برقی موتور توبلار

کرکره برقی موتور توبلار نقش مهمی در راحتی زندگی دارد

کرکره برقی موتور توبلار را می توان جزو ابزارهایی دانست که با وجود ساختار ساده خود، توانسته است در راحتی زندگی نقش مهمی را ایفا کند. در قدیم، افراد برای حفظ امنیت و راحتی خود از کرکره استفاده می کردند ؛ اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، ساخت کرکره های جدیدی صورت گرفت که آن را کرکره اتوماتیک یا درب برقی کرکره نامیدند. یکی از قطعات اصلی و مهم کرکره برقی، موتور آن می باشد که نقش کلیدی در چگونگی عملکرد صحیح آن ایفا می‌کند. یکی از تفاوت های اصلی کرکره های برقی در موتور آن ها است که در آن سه مدل ساختار وجود دارد. پرکاربردترین موتور کرکره برقی مورد استفاده، از مدل توبولار است که اغلب برای فروشگاه ها با میزان تردد پایین و اندازه دهانه کوچک به کار گرفته می شود. مدل دیگر موتور ساید است که برای مکان هایی با ابعاد بزرگ یا تردد بالا استفاده می شود و مدل سوم موتور سانترال است که باز این موتور هم برای ترددهای بالا استفاده می شود. اما در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که موتور توبولار چیست و چرا پرکاربردترین نوع موتور کرکره برقی محسوب می شود؟

موتور توبولار چیست؟

موتور توبولار یکی از انواع موتور کرکره برقی است که در دو مدل کلی سبک و سنگین ساخته می شود. نوع سبک موتور توبولار شامل قدرت موتور بین 30 تا 140 کیلوگرم است و قابلیت جابجایی کرکره با طول و عرض کوچک و متوسط را دارد. نوع سنگین موتور توبولار هم حاوی قدرت موتور تقریبی بین 140 تا 300 کیلوگرم می باشد و جهت کرکره‌های برقی سنگین وزن و عریض مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور توبولار در جابجایی کرکره برقی، درب های اتوماتیک، پرده های برقی و سایبان برقی به کار گرفته می شود. این موتور، در هنگام قطع برق هم کارایی دارد؛ زیرا به واسطه یک آچار خلاص کن به صورت دستی می توان کرکره را به حرکت در آورد، البته می توان به وسیله آچار جک خودرو هم کرکره را حرکت داد. کرکره برقی موتور توبلار، حاوی برق اضطراری است که در هنگام قطع برق، توانایی حدود 30 مرتبه نیروی حرکتی کرکره را دارد.

 

موتور توبولار یکی از انواع کرکره برقی موتور است

بهترین کرکره برقی موتور توبلار

ظاهری این ابزار همچون لوله است و بهترین موتور توبلار کرکره برقی در برندهای بارزانته، زومر آلمان‌ و موتور SDC تولید می شود. وزن های موتور توبلار در 30، 50، 80، 100، 120، 140، 230 و 300 کیلوگرم تولید می شوند که با در نظر گرفتن ابعاد و متراژ فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موتورها به جهت وزن نسبتاً سبکی که دارند و مدل ساختارشان، توانایی جای گرفتن درون رول کرکره را دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی موتور توبلار مناسب است و می توان آن را به گونه ای تنظیم نمود که در مدت زمان کوتاه تری درب را باز و بسته کند. موتور توبلار بارزانته ساخت کشور ایتالیا است که با قدرت های متفاوتی کار می کند که این قدرت ها عبارتند از: 60، 80، 100، 120 و 140 نیوتون است.

اگر به دنبال بهترین کرکره برقی موتور توبلار هستید، می توانید آن را از شرکت مکث ‌دُر تهیه نمایید و از پایداری و دوام آن خاطری راحت داشته باشید.

مزایای کرکره برقی موتور توبولار

در ارتباط با مزایای موتور توبولار کرکره برقی می‌ توان به موارد دیل اشاره نمود:

  • کمتر اشغال کردن فضا: موتور توبولار سایز کوچکی دارد و در مقایسه با موتور ساید فضای کمتری را اشغال می نماید. به همین جهت، بسیار مناسب برای محیط ‌های کوچک و دارای دکوراسیون داخلی می باشد.
  • دارای قیمتی مناسب‌ تر: موتورهای توبولار در مقایسه با موتور ساید قیمت پایین‌ تری دارند و معمولاً مصرف کنندگان برای درب کرکره‌ ای، از این موتور استفاده می‌ کنند.
  • ایجاد زیبایی ظاهری مکان مورد نظر: این موتور توبولار کرکره برقی به دلیل شکل ظاهری و مدل خاصی که دارد، سبب افزایش زیبایی محیط هم می شود.

 

کرکره برقی موتور توبلار جزو ابزارهایی است که ساختار پیچیده ای ندارد

معایب کرکره برقی موتور توبولار

در ارتباط با معایب موتور توبولار کرکره برقی می ‌توان موارد ذیل را بیان کرد:

  • این موتورها دارای محدودیت وزنی می باشند و به همین علت، گزینه مناسبی برای درب‌ های سنگین و آهنی بزرگ نخواهند بود.
  • محل نصب موتور توبولار در زیر کرکره است و در زمان تعمیر، باید کرکره را به طول کامل باز کرده و سپس موتور را تعمیر یا تعویض نمود.

تعمیر موتور توبلار

در این بخش، ابتدا به دلایل خرابی و سپس به تعمیر موتور توبلار می پردازیم. در اصل، موتور کرکره ها نیروی محرکه و پایین و بالای کرکره ها را به حرکت در می آورند و با تبدیل کردن برق به نیروی مکانیکی، کرکره ها بالا و پایین می شوند. حساس ترین قسمت کرکره برقی، موتور آن است و باید به صورت جدی تعمیر گردد؛ زیرا هر گونه خطا یا مشکلی در آن می تواند امنیت مکان مورد نظر را به خطر بیندازد. این موتور طول عمر بالایی دارد و احتیاجی به روغن کاری ماهیانه ندارد. آمار خرابی موتور این کرکره به مراتب کمتر از دیگر عوامل می باشد، این تنها مشکل کیفیت و استاندارد موتور کرکره است و اگر تعیین شود که موتور با تعمیر و نگهداری در محل قابل تعمیر نیست. آن گاه تعمیرکار به سرعت موتور آسیب دیده را با موتور دیگری تعویض می نماید.

گیرنده هسته، شاتر اصلی نام دارد؛ چرا که به ما این امکان را می دهد تا دستورات ارسال شده به شاتر را به واسطه ریموت کنترل کنیم، این قوانین از قبل برای آن تعریف شده است، مهم ترین موضوع این است که گیرنده را در مکان مناسبی نصب کنند تا در معرض خرابی به وسیله عوامل طبیعی و یا محیطی قرار نگیرد. هزینه تعمیرات این موتورها با در نظر گرفتن مقدار خرابی این قطعه و بر اساس زمان، قطعات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر، محاسبه می گردد. مقدار آسیبی که به موتور توبولار وارد شده است، یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت تعمیر آن است. تشخیص و انتخاب موتور بر عهده تکنسین ماهر است.  مکث‌ دُر، با کادری مجرب در خدمت شما عزیزان است تا با ارائه کرکره برقی موتور توبلار خاطری آسوده از کرکره برقی خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *