درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی در صنعت به واسطه ریموت کنترل در مکان های مختلفی از جمله: سوله، کارخانه ها، پارکینگ، کارگاه و انبار به شکل زیر سقفی رو به بالا و کشویی به کار گرفته می شود. امروزه افراد علاوه بر آن که به رفاه خود اهمیت ویژه ای می دهند، تلاش می کنند تا زمان خود را هم به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نمایند. با پیشرفت تکنولوژی، به کارگیری از درب های سکشنال زیر سقفی در پارکینگ ها به جهت آسایش و امنیت بیشتر به عنوان یک گزینه هوشمندانه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این درب اتوماتیک، با ویژگی های متنوعی طراحی شده است که جدای از افزایش امنیت، افراد به راحتی می توانند یک پارک کردن ساده را تجربه کنند.

قطعات درب سکشنال

برای آن که با درب سکشنال زیر سقفی آشنا شویم، لازم است تا قطعات تشکیل‌ دهنده و مختلف این درب اتوماتیک را بررسی نماییم. در مجموع، سیستم مورد استفاده در این درب‌ ها پیچیدگی خاصی ندارند؛ اما قطعه های اصلی و مهمی در آن ‌ها وجود دارد که وظایف اصلی درب را به عهده دارند. در این بخش، به شرح چند نمونه از مهم ترین قطعات درب سکشنال می ‌پردازیم:

پنل ها

پنل های درب، یکی از اساسی ترین قسمت های درب‌ سکشنال است که در معرض دید قرار دارد. تعداد این پنل ها در ساخت درب به کاربردی که مد نظر تان است و نوع کاربری آن بستگی دارد. تعیین تعداد پنل به ارتفاع و عرض محیط وابسته است و شما باید بر حسب بزرگ و کوچک بودن محیط آن را مشخص نمایید.

تابلو فرمان

تابلو فرمان، از دیگر بخش های درب اتوماتیک است که اهمیت بسیاری دارد و جزو تجهیزات مهم درب به شمار می رود. این تابلو فرمان تا حدی به هوش مصنوعی و به برق نیاز دارد تا کارایی خوب و درستی را از خود به جای بگذارد.

تیوب شافت

محفظه استوانه ‌ای یا تیوب شافت، در بخش بالای درب قرار جای گرفته و فنرهای پیچشی به دور آن جمع شده و درب را به طرف بالا می کشاند. اگر درب بالارونده به فنرهای پیچشی احتیاج داشته باشد، به این محفظه نیز خواهد بود.

موتور

موتور، یکی از اصلی ترین قطعات درب سکشنال است. این قطعه وظیفه دارد تا نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن پنل را به طور کامل تأمین نماید. این نیرو به عوامل مختلفی نظیر: اندازه درب، مدل، وزن و… بستگی دارد و به گونه ای می ‌توان آن را تغییر داد.

سنسور مادون قرمز

سنسور مادون قرمز، از دیگر بخش های مهم و قطعات اصلی درب اتوماتیک است. این سنسور، قابلیت شناسایی کلیه موانع موجود در مسیر درب را دارد. در این صورت اگر درب به شکل ناگهانی بر روی افراد، حیوانات و اشیا بسته شود، این سنسور از برخورد جلوگیری می کند و جلوی ادامه حرکت را می‌ گیرد. این سنسورها در دو طرف درب نصب می شوند.

نگهدارنده درب

برای اینکه درب اتوماتیک به شکل کامل بسته شده باشد، شما به یک قطعه آلومینیومی یا پلاستیکی نیاز دارید. این وسیله در بخش پایین درب در حرکت است و آن را به طور کامل بسته نگه می دارد.

کابل ‌های بالابر

این کابل ‌های بالابر در هر دو طرف درب به صورت عمودی از بالا به سمت پایین حرکت می‌کنند. این کابل‌ ها در از بخش بالا به درام و در بخش پایین به درب وصل شده اند.

درام

درام، یکی دیگر از قطعات درب سکشنال زیر سقفی است که در دو بخش انتهایی استوانه قرار دارد و در هنگام بالا و پایین رفتن درب، می‌ چرخد. عملکرد کارایی موجب می ‌شود که کابل ‌ها بچرخند، درب اتوماتیک ثابت بماند و در مجموع، سیستم در حالت متعادل و مناسبی قرار بگیرد.

شیارها

شیارها، از دیگر قسمت های درب سکشنال زیر سقفی هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردارند. این شیارها دقیقاً همچون ریل‌ قطار، همه موارد را در یک مسیر صحیح و مستقیم قرار می دهند. این قطعات از جنس استیل شناخته می شوند و در اصل می ‌توان آن‌ ها را در محل غلتک ‌ها و هدایت آن‌ ها در مسیر بالا و پایین قرار دهیم.

برای تهیه این درب ها می توان با مراجعه به سایت مکث در و شماره های ذکر شده در آن سفارش خود را ثبت نمایید.

قیمت درب سکشنال

همان گونه که هر محصول در بازار قیمت های مختلفی دارد این درب هم از این قاعده مستثنی نیست. در متن ذیل، عوامل مؤثر در تعیین قیمت در سکشنال را شرح داده ایم:

نوع پنل درب سکشنال

پنل های درب بالارونده در انواع و کیفیت های مختلف در بازار موجود هستند که می توانند با انتخاب و نوع نیاز مشتری تغییر کنند. این قطعات به کمک فنر، لولا و ابزار مربوطه به هم وصل شده و درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی را شکل می دهند. پنل ها در انواع ماکروریب و کتیبه دار، ساده و شیاردار تولید شده و در بازار ارائه می شوند. جنس این قطعات از انواع گالوانیزه، فولادی، وینیل، شیشه، آلومینیوم و چوب انتخاب می شود که هر یک از جنس ها می تواند در تعیین قیمت پنل و درب سکشنال تاثیرگذار باشد.

ابعاد درب سکشنال

از دیگر فاکتورهایی که بر قیمت درب اتوماتیک و نصب آن مؤثر است، ابعاد درب بالارونده می باشد. هر قدر ابعاد بزرگ تر در نظر گرفته شوند، نیروی محرکه برای به حرکت در آوردن آن ها هم بیشتر خواهد بود و در نهایت، مشتری باید موتور قوی تری را هم تهیه نماید.

کیفیت و نوع موتور

موتور، یکی دیگر از المان های مؤثر در تعیین قیمت درب سکشنال است که در حقیقت، نیروی محرکه پنل ها به حساب می آیند و در هنگام باز و بسته شدن درب اتوماتیک، پنل ها با نیروی موتور به حرکت در می آیند. موتور مورد استفاده به ابعاد و وزن درب شما وابسته است. قطعاً درب های صنعتی که دارای ابعاد بزرگ تری هستند و وزنشان هم بالاتر است به موتوری با قدرت بیشتر برای به حرکت در آوردن درب احتیاج است و به نسبت قیمت درب پارکینگ زیر سقفی هم مناسب تر از آن خواهد بود.

شرکت مکث در آماده ارائه هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای سفارش درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.