شماره تلفن: 02122242687

آموزش نصب و سیم کشی درب اتوماتیک

نصب درب اتوماتیک برقی

نصب و سیم کشی درب اتوماتیک در ساختمان‌های امروزی رو به افزایش است. اما آموزش نصب درب اتوماتیک ممکن است برای بعضی از افراد چالش برانگیز باشد و نیاز داشته باشند برای آموزش نصب درب اتوماتیک قدم به قدم درب ‌های اتوماتیک از افراد متخصص کمک بگیرند.

در صورتی که ایمنی درب اتوماتیک برقی تهران برای شما اهمیت دارد و به دنبال یک راهنمای جامع درباره خدمات درب اتوماتیک می‌گردید. این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. زیرا هدف ما ارائه راهنمایی‌هایی برای رعایت اصول اولیه نصب و عیب یابی مشکلات رایج درب‌های اتوماتیک است.

مراحل نصب درب اتوماتیک

به منظور اجرای درب اتوماتیک باید با انواع کابل‌های مورد استفاده آشنا باشید و بدانید که نمودارهای سیم کشی مربوط به سیستم کنترل دسترسی درب، چگونه می‌توانند برای نصب و اجرا به شما کمک کنند. با مطالعه آموزش نصب درب اتوماتیک حتی اگر تازه کار هم باشید، می‌توانید با نکات و ترفندهای مفید آشنا شوید. مراحل نصب درب اتوماتیک برای درب‌های گوناگون متفاوت است. زیرا هر یک دارای شیوه نصب جداگانه‌ای هستند. درب‌های ریلی، کرکره‌های برقی و اپراتورهای شیشه‌ای جزو نمونه‌های پرکاربرد درب‌های اتوماتیک هستند که فوت و فن اجرای آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.

بدون در نظر گرفتن مدل درب اتوماتیک، مراحل اجرا و نصب عبارت‌اند از:

بازدید از محل پروژه

مشاهده پروژه برای انتخاب کردن درب یک امر ضروری است. قبل از اجرای انواع درب ‌های اتوماتیک، باید حتماً محل پروژه را ببینید و از افراد کارشناس بخواهید که با توجه به بودجه شما و عرض ورودی، یک نمونه از درب‌های اتوماتیک را به شما پیشنهاد کنند. معمولاً درب‌های کشویی یا درب‌های برقی شیشه‌ای، جزو رایج‌ترین گزینه‌هایی هستند که افراد انتخاب می‌کنند.

کارشناس مشغول اندازه گیری ابعاد درب اتوماتیک

اندازه‌گیری درب

باید اندازه‌گیری‌های دقیق انجام شود تا ابعاد درب اتوماتیک به دست بیاید. این کار برای ساخت فریم، برش دادن شیشه و آغاز مراحل ساخت ضروری است. دقت کنید که کوچک‌ترین خطا در اندازه‌گیری می‌تواند روی خروجی کلی تأثیر داشته باشد. همچنین باعث می‌شود هزینه‌های مربوط به نصب درب اتوماتیک افزایش پیدا کند و درب ساخته شده متناسب با چهارچوب نباشد.

آهن کشی

آهن کشی یکی دیگر از مراحل نصب درب‌های اتوماتیک است. معمولاً از قوطی‌هایی که دارای ابعاد ۴۰ × ۴۰ هستند برای آهن کشی استفاده می‌کنند. برای قسمت بالایی درب هم از قوطی‌هایی با ابعاد ۴۰ × ۸۰ استفاده می‌شود. محل نصب این قوطی‌ها باید در ارتفاعی بالاتر از درب شیشه‌ای باشد. بعد از اجرای آهن کشی باید لته‌های در نصب شوند.

مرحله نصب قوطی درب اتوماتیک

نصب پاسال

بعد از اجرای درب‌های اتوماتیک حتماً باید قطعه‌ای به نام پاسال روی قوطی‌ها نصب شود. این قطعه نقش واسطه را به عهده دارد و درب ثابت روی آن قرار می‌گیرد. بعد از فیکس کردن پاسال روی قوطی، پنل‌های شیشه‌ای را درون آن قرار می‌دهند. این پنل‌های شیشه‌ای معمولاً به صورت کشویی حرکت می‌کنند.

نصب اپراتور درب

اپراتور هم باید به قوطی متصل شود. البته آن قسمت از قوطی که بالای درب قرار گرفته و حالت افقی دارد، محل مناسبی برای نصب اپراتور است. اپراتور در واقع مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی و الکتریکی درب است. با استفاده از پیچ‌های محکم اپراتور را به قوطی وصل می‌کنند و سپس یراق‌هایی که داخل اپراتور وجود دارد، کمک می‌کنند تا پنل‌های متحرک به اپراتور وصل شوند. بعد از انجام این مراحل و قرار دادن پنل‌های ثابت و متحرک نصاب به صورت دستی اقدام به باز و بسته کردن درب می‌کند تا ببیند آیا پنل‌ها به جایی گیر می‌کنند یا خیر. در صورت گیر کردن، این مشکل برطرف می‌شود.

نصب کردن وسط دهنه

وسط دهنه نام قطعه‌ای است که وجود آن بین پاسال‌ها برای امنیت سیستم لازم است. اگر وسط دهنه سر جای خود قرار نگیرد، سیستم به صورت صحیح کار نمی‌کند. بعد از انجام این کار، کاور پشتی را نصب می‌کنند. کاور پشتی بیشتر برای زیبایی ظاهری کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هدف استفاده از کاور پشتی، پنهان کردن قوطی بالای درب توسط کاور آلومینیومی یا استیل است. از نظر بعضی‌ها نصب کاور پشتی ضروری نیست. اما در مراکز تجاری و پاساژ‌ها که زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد و کارفرما می‌خواهد نمای کار یکدست شود، معمولاً از کاور پشتی هم استفاده می‌شود.

نصب سنسورهای درب اتوماتیک

یکی از کارهایی که توسط موسسه‌های ارائه کننده خدمات درب‌ اتوماتیک انجام می‌شود، نصب سنسور چشمی است. این کار باید با توجه به نقشه حسگر انجام شود و زاویه تابش سنسور متناسب با محیط تنظیم گردد.

سیم کشی درب اتوماتیک

سیم کشی درب اتوماتیک اهمیت زیادی برای عملکرد ایمن و کارآمد سیستم کنترل درب دارد. به همین خاطر شما باید درک درستی از اصول اولیه سیم کشی داشته باشید و از نقص‌های احتمالی جلوگیری نمایید. تنها راهکار جلوگیری از نقض‌های احتمالی نیز مطالعه راهنمای نصب سیم کشی و رعایت استانداردهای مربوط به سیم کشی درب اتوماتیک است.

همواره چالش‌هایی هنگام سیم کشی وجود دارند که از جمله آن ها می‌توان به سازگاری سیم کشی با اجزای مختلف درب اشاره کرد. همچنین اتصال زمین، افت ولتاژ و موانع دیگری (به خصوص در نصب درب های برقی پارکینگ) هم هستند که ممکن است هنگام سیم کشی، تکنسین را دچار مشکل کنند. اما مدیریت این چالش‌ها نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. بهتر است افرادی که قصد دارند نحوه سیم کشی درب برقی آشنا شوند، ابتدا درک درستی از سیم کشی سیستم و نمودارهایی که برای این کار طراحی شده‌اند به دست بیاورند. سپس برای اجرای دقیق پیکربندی سیم‌کشی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. از جمله کارهایی که در آموزش نصب درب اتوماتیک انجام آن ها توصیه می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد.

پیروی دقیق از یک نمودار سیم کشی استاندارد

این کار باعث می‌شود تا اتصالات به صورت مناسب انجام شوند و دستگاه‌های منبع تغذیه و کنترل به درستی سازماندهی شوند.

بررسی ایمنی

هنگام سیم کشی درب اتوماتیک باید ایمنی تمام تجهیزات الکترونیکی تضمین شوند. این امر در نصب درب اتوماتیک شیشه ای بسیار اهمیت دارد.

مرحله تست ایمنی درب اتوماتیک

 بررسی اندازه و نوع سیم

یکی از مراحل نصب درب اتوماتیک و سیم کشی، بررسی نمودن اندازه سیم‌ها و نوع آن ها قبل از نصب است. به این صورت تکنیسین از اتصالات سیم کشی ایمن مطمئن می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که تمام تجهیزات مورد استفاده دارای ایمنی هستند.

توجه: انجام اقدامات احتیاطی ایمنی یک امر ضروری است و در طول نصب تکنسین باید این امر را اولویت کار خود قرار دهد. استفاده از ابزارهای عایق، قطع کردن منبع تغذیه سیستم درب، استفاده از عینک ایمنی، دستکش و سایر وسایل حفاظتی نیز از صدمات احتمالی جلوگیری می‌کند. جهت تنظیم درب اتوماتیک مغازه باید از دستورالعمل‌های ایمنی و دفترچه راهنما پیروی کنید و پس از نصب حتماً یک تست کامل برای اثربخش بودن اقدامات ایمنی انجام دهید.

مزایای خرید کرکره برقی از مکث در

یکی از مزایای خرید درب‌های کرکره برقی نو این است که شما می‌توانید از گارانتی و ضمانتنامه محصول استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای نصب و تنظیم درب اتوماتیک شیشه ‌ای از خدمات ارائه شده توسط فروشنده استفاده نمایید. نحوه کارکرد درب اتوماتیک بعد از نصب، اهمیت زیادی دارد.

رعایت نکات ایمنی و شناسایی مشکلات رایجی که ممکن است برای سیم کشی درب‌های اتوماتیک پیش بیاید، یکی از وظایف اصلی تکنیسین‌ها است. تمامی این اقدامات پس از دریافت هزینه نصب درب اتوماتیک، توسط تکنسین‌های مربوطه انجام می‌شوند و در قالب گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌گردند. چنانچه برای اجرا و نصب درب اتوماتیک تهران نیاز به کمک دارید، می‌توانید با کارشناسان و تکنسین‌های فنی ما تماس بگیرید.

از دیگر مزایای خرید کرکره برقی از مکث در می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سرعت عملکرد :  اگر از درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های برقی استفاده کنید با فشردن یک دکمه خیلی راحت درب باز می‌شود و شما می‌توانید سریع وارد محیط شوید. همچنین نیازی به استفاده از نیروی فیزیکی برای بالا و پایین بردن درب یا باز و بسته کردن آن نیست.
  • امنیت بالا : کرکره‌های برقی معمولاً از جنس آلومینیوم و فلز ساخته می‌شوند. سیستم این درب‌ها به گونه‌ای است که در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی دارند و می‌توانند جلوی ورود سارقین را بگیرند. به همین خاطر امنیت محیط افزایش پیدا می‌کند.
  • طول عمر بالا : کیفیت خوب تیغه‌های آلومینیومی باعث می‌شود تا استحکام کرکره‌های برقی بالا باشد و در نتیجه طول عمر بیشتری نسبت به درب‌های دیگر داشته باشند.
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی : کرکره‌های برقی با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارند و تغییر شرایط آب و هوا تاثیری روی آن ها نخواهد داشت.
  • ظاهر زیبا : درب‌های کرکره‌ای ظاهر بهتری نسبت به درب‌های قدیمی دارند. حتی امکان رنگ آمیزی آن ها متناسب با فضای اطراف وجود دارد و می‌توان متناسب با نمای ساختمان، کرکره‌های برقی را رنگ آمیزی نمود.
  • عدم اشغال فضا : باز کردن درب‌های قدیمی به فضای زیادی نیاز داشت. اما کرکره‌های برقی خیلی راحت به طرف بالا رول می‌شوند و فضای اضافی اشغال نمی‌کنند.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی : درب‌های کرکره‌ای مانع خوبی برای انتقال گرما به محیط داخل و خروج هوای سرد هستند. بنابراین به عنوان عایق‌های انرژی عمل می‌کنند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل می‌آورند.

کلام آخر

در این مقاله با ارائه راهنمای آموزش نصب درب اتوماتیک قدم به قدم در خدمت شما عزیزان بودیم. اجرا و نصب آلیاژ‌های آلومینیومی و لته‌های بزرگ درب‌های شیشه‌ای نیاز به مهارت بالایی دارد. بنابراین اگر برای نصب و حفظ ایمنی درب اتوماتیک برقی تهران نیاز به راهنمایی و کمک دارید. می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *