نکات کلیدی تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ

امروزه برای سهولت و کاربردی بودن کارهای روزمره، فعالیت های مکانیکی و فیزیکی روزمره با روش های خودکار جایگزین شده است. برای مثال استفاده از درب اتوماتیک نمونه ای از این مزایا است. درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ که برای حیاط و پارکینگ استفاده می شود سنگین است و به راحتی قابل جابجایی نیست.

بر این اساس تلاش می شود تا سیستم های برقی و اتوماتیک برای باز و بسته شدن آنها نصب شود. این سیستم ها گاهی ممکن است به دلیل طول عمر، تغییرات آب و هوا، سرویس دهی نامناسب و اتصالات الکتریکی دچار نقص فنی شوند. بر این اساس سعی کردیم در این نوشتار راه حل صحیح تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ را با شما به اشتراک بگذاریم. در مقاله پیش رو از گروه مکث در به بررسی نکات کلیدی تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ می پردازیم.

علل تعمیر درب های اتوماتیک پارکینگی

هر ابزار یا وسیله ای اعم از مکانیکی و الکتریکی نیاز به تعمیر دارد. درب های اتوماتیک نیز از این امر مستثنی نیستند. قیمت بالای درب پارکینگی اتوماتیک یا دستی اجازه تعویض زودهنگام آنها را نمی دهد. همانطور که گفتیم دلایل زیادی برای تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ وجود دارد. با توجه به نصب درب های پارکینگ در فضای باز، شرایط آب و هوایی بیشترین تاثیر را در عملکرد آنها خواهد داشت، استفاده بیش از حد و نادرست از درب های اتوماتیک عمر درب را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این مطلب را نیز بخوانید: ریموت کنترل برای درب اتوماتیک

تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ

همانطور که می دانید درب اتوماتیک پارکینگی و خودرو نسبت به درب های دیگر وزن و ابعاد بزرگتری دارد. بنابراین باز و بسته کردن آنها به صورت دستی بسیار دشوار است. در نتیجه سعی کردیم با نصب و راه اندازی روش های اتوماتیک باز و بسته شدن این درب ها، راحتی کار خود را در فصول گرم و سرد افزایش دهیم.

با استفاده از روش های اتوماتیک می توانید حتی بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو و تنها با فشردن یک دکمه در را باز و بسته کنید. این روش های اتوماتیک شامل استفاده از جک های دو طرفه، یک طرفه و درب های ریلی می باشد. در ادامه با نحوه تعمیر درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ آشنا می شویم.

درب ریموت دار پارکینگ

تعمیر جک درب اتوماتیک ریموت دار پارکینگ

بزرگترین دسته درب های اتوماتیک پارکینگ، درب های جک دار هستند. جک های بازویی برای سازه های دو طرفه بازشو مناسب هستند و ممکن است برای چارچوب درهایی که فقط در یک جهت باز می شوند، از مدل های یک طرفه استفاده می شود.

جک های پارکینگی به صورت بازوهای افقی دقیقا در وسط درب های اتوماتیک قرار می گیرند. این جک ها از یک طرف به میله یا تکیه گاه بتنی و از طرف دیگر به چارچوب در وسط متصل می شوند. این درب ها به صورت سنسورهای مادون قرمز هستند که در نزدیکی درب قرار می گیرند و با کنترل از راه دور به راحتی باز و بسته می شوند. تعمیر جک درب پارکینگ به دلیل بروز مشکلاتی همچون عملکرد، ریموت کنترل و … می باشد که هم اکنون شما را با تعمیر درب ریموت اتوماتیک در قسمت های مختلف آشنا می کنیم.

مشکل برق و تعمیر درب

ساده ترین نقص فنی که با درب های اتوماتیک پارکینگ رخ می دهد، اتصال و منبع تغذیه معیوب است. در مواردی که درب پارکینگ با باتری های 12 و 24 A کار می کند، احتمال خرابی منبع برق و پایان تاریخ مصرف وجود دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: درب اتوماتیک پارکینگ هیدرولیک

اما در بیشتر موارد برای باز و بسته شدن درب اتوماتیک، جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کنند تا از درب اتوماتیک پارکینگ استفاده شود. وجود ایراد در مبدل های جریان می تواند نیاز به تعمیر درب اتوماتیک را افزایش دهد.

تعمیر وضعیت ناهموار درب

گاهی در حین نصب، درب اتوماتیک به طور دقیق و صحیح قرار نمی گیرد، به گونه ای که چهارچوب درب یا لولاهای آن به طور ناهموار حرکت می کنند. این مشکل می تواند به دلیل ساخت نامناسب درب پارکینگ نیز رخ دهد. مهم ترین عاملی که تعادل درب های اتوماتیک را به هم می زند، فشار هنگام نصب و ورود و خروج طولانی مدت خودرو است.

گاهی اوقات به دلیل فشار وارده به هنگام عبور خودرو از روی پایه فلزی چهارچوب که دلیل هم تراز بودن چهارچوب است، دستگاه های درب به درستی و به صورت متقارن بسته نمی شوند. در چنین مواقعی می توان از واشر فلزی در لولای درب برای افزایش ارتفاع لولای درب استفاده کرد. تعمیر درب پارکینگ ریموت دار در شرایط نا هم تراز برای کارکرد جک های اتوماتیک یا موتور محرک ضروری است.

درب اتوماتیک با ایراد فنی کابل و اتصالات

هرگونه پیچ و تاب و خمیدگی کابل ها و اتصالات بین پریزهای درب اتوماتیک، منبع تغذیه و سنسورهای مادون قرمز و ریموت کنترل باعث اختلال در عملکرد صحیح درب اتوماتیک می شود.

این مطلب را نیز بخوانید: درب پارکینگ کشویی یا ریلی

پس از اطمینان از سالم بودن و ایمن بودن کابل های برق و اتصال، رابط و سوکت های روی آن را به طور کامل بررسی کنید. در برخی موارد فقط او به دلیل جرم و زنگ زدگی پریزها و یا قطعی در مسیر کابل های ارتباطی، کل فعالیت پریزها مختل شده و نیاز به تعمیر درب اتوماتیک می باشد.

تعمیر درب دارای نقص فنی در ریموت

ممکن است پشت درب اتوماتیک باشید و با فشار دادن دکمه روی ریموت درب اتوماتیک پارکینگ برای شما باز نشود. البته در چنین مواقعی ایراد فنی می تواند از هر قسمت دیگری باشد. در چنین مواقعی می توانید مستقیماً با کلید اصلی درب اتوماتیک را باز و بسته کنید. اگر درب به درستی کار می کند، مشکل اصلی کنترل از راه دور یا گیرنده مادون قرمز است.

معمولاً وقتی ریموت کنترل مشکلی داشته باشد، چیزی که روی آن نصب شده است با فشار دادن دکمه ها روشن نمی شود و یا پس از چند بار فشار دادن محدود دکمه های ریموت، عملکرد باز و بسته شدن در را انجام می دهد. نقص فنی کنترل از راه دور ممکن است به دلیل تخلیه باتری، ضربه یا افتادن یا احتراق قطعات الکترونیکی در داخل کنترل از راه دور رخ دهد. البته ناگفته نماند که گاهی تنها با یک سرویس و تمیزکردن ریموت مشکل برطرف می شود.

نقص فنی سنسور های مادون قرمز

همان طور که می دانید باز و بسته شدن درب پارکینگ به صورت اتوماتیک و با ریموت کنترل مشابه دزدگیر خودرو با سنسورهای مادون قرمز انجام می شود. این سنسورها بازتاب عملکرد ریموت را دریافت کرده و فرمان باز و بسته کردن در و سایر نقش ها را اجرا می کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: لوازم جانبی درب پارکینگ

اگر بتوان درب اتوماتیک را با استفاده از دکمه ای که در لبه درب قرار داده شده باز و بسته کرد و ریموت کنترل خرابی نداشت، باز و بسته نشدن درب ممکن است به دلیل فعالیت ناکارآمد سنسورهای مادون قرمز باشد.

تعمیر درب اتوماتیک با نقص فنی جک

با درب اتوماتیک پارکینگ مجهز به جک، احتمال خرابی طولانی مدت وجود دارد. همانطور که گفتیم بالابرهای درب پارکینگ به صورت افقی در مرکز چهارچوب در قرار می گیرند که از یک طرف به بست دیواری خود و از طرف دیگر به لبه داخلی در وصل می شوند. در برخی موارد جک ها به دلیل شرایط آب و هوایی، زنگ زدگی و عوامل مرتبط با افزایش اصطکاک عملکرد خود را از دست می دهند.به گونه ای که در حین فعالیت قفل می شوند یا تکه تکه و مکرر باز و بسته می شوند.

یکی از مشکلات اصلی درب های پارکینگ و باز شدن خودکار آنها خرابی جک است. جک های دستی مهمترین و اساسی ترین نقش را در بین قطعات دستی ایفا می کنند. بنابراین در مواقعی که به خوبی کار نمی کنند سرویس و تعمیر درب اتوماتیک در اولویت قرار می گیرد.

نقص فنی درب زنجیری

دسته دیگری از درب های اتوماتیک زنجیری و تسمه ای هستند. در این دسته از درب های اتوماتیک قدرت محرک مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب توسط موتور تامین می شود. در این دسته درها به صورت کشویی یا گره ای باز و بسته می شوند. در ادامه با چند نمونه از ایرادات فنی درب های زنجیری اتوماتیک آشنا می شویم.

این مطلب را نیز بخوانید: موتور و گیربکس جک درب پارکینگ

تعمیر درب اتوماتیک با نقص فنی موتور

دسته دیگری از درب های اتوماتیک پارکینگ نیز وجود دارند که با استفاده از موتورهای زنجیری نصب شده بر روی آن ها به صورت کشویی یا ریلی باز و بسته می شوند. در این دسته از درب های اتوماتیک، مهمترین عامل موثر در باز و بسته شدن درب، قدرت موتور است.

نیروی وارده با استفاده از زنجیر به درب منتقل شده و آن را به حرکت در می آورد. ایرادات فنی در موتورهای درب اتوماتیک یک فرآیند تخصصی است و باید توسط متخصصان مجرب بررسی شود. قبل از بررسی خرابی فنی موتور باید تمامی مراحل فوق مورد ارزیابی قرار گیرد تا در مشکل موتور شکی وجود نداشته باشد.

مشکل درب اتوماتیک با نقص فنی در رول و غلتک

در مثال درب‌ها و کرکره‌های کشویی اتوماتیک، هنگام کار کردن موتور، برق توسط زنجیر یا تسمه به درب منتقل می‌شود. در این دسته درها که از قسمت های باریک و زنجیر متصل به یکدیگر تشکیل شده اند، حول یک محور فلزی می چرخند. گاهی در داخل درام تعبیه شده که وظیفه نگهداری درب را بر عهده دارد، شکسته شده و حالت طبیعی و اولیه خود را از دست می دهد.

این نقص فنی می تواند باعث گیرکردن و ایجاد اصطکاک در برابر عملکرد موتور و باعث آسیب بیشتر شود. اصولاً توصیه می شود در صورت وجود هرگونه تغییر شکل در ظاهر غلتک، مشکل را تشخیص دهید.

نکات مهمی که قبل از تعمیر درب پارکینگ باید در نظر بگیرید:

در زیر نکات مهم در تعمیر درب پارکینگ آورده شده است:

  • انتخاب تعمیرکار درب ریموت ماهر: انتخاب یک تعمیرکار ماهر و با تجربه برای اطمینان از درست انجام شدن تعمیرات و رفع مشکلات بسیار مهم است.
  • بررسی قطعات: قبل از هر گونه تعمیر یا تعویض قطعات در درب پارکینگ خود، باید قطعات موجود را بررسی کنید تا بدانید کدام قطعات نیاز به تعویض و تعمیر دارند.
  • استفاده از قطعات اورجینال: در صورت نیاز به تعویض قطعات، باید قطعات اصلی و با کیفیت را انتخاب کنید تا دوام و عملکرد بهتری داشته باشند.
  • تعمیر طبق دستورالعمل سازنده: زمانی که درب پارکینگ شما نیاز به تعمیر دارد، باید طبق دستورالعمل سازنده تعمیر شود تا بتوانید از بهترین عملکرد لذت ببرید.
  • تست درب پارکینگ: پس از تعمیر درب پارکینگ، باید آن را تست کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات به درستی نصب شده اند و درب پارکینگ به درستی کار می کند.

این مطلب را نیز بخوانید: مدار فرمان درب پارکینگ

نگهداری و تعمیرات دوره ای: برای حفظ عمر درب پارکینگ خود باید به نگهداری و تعمیرات دوره ای آن توجه کنید. این شامل تمیز کردن درب پارکینگ و روغن کاری به موقع و تعویض قطعات می شود.

هزینه تعمیر ریموت درب پارکینگ

در شرایطی که درب آسیب دیده است، معمولا کارشناسان به محل مورد نظر مراجعه کرده و پس از بررسی های لازم، هزینه تعمیر ریموت درب پارکینگ را به طور تقریبی برآورد می کنند. معمولا تعمیرکاران زمانی که درب را در مراکز معتبر تعمیر می کنند، پس از تعمیر به شما گارانتی می دهند که بر اساس آن، اگر درب بر اساس مدت تعیین شده در گارانتی دچار همان خرابی شود، مجدداً درب را رایگان تعمیر می کنند.

هزینه تعمیر ریموت درب پارکینگ متغیر است و از جمله این عوامل می توان به نوع آسیب، میزان خرابی و … اشاره کرد به عنوان مثال گاهی ممکن است قطعه آسیب دیده در درب اتوماتیک نیاز به تعویض و تعمیر نداشته باشد اما گاهی اوقات نیاز به تعمیر دارد. بنابراین هزینه تعویض قطعه با هزینه تعمیر قطعه متفاوت بوده و معمولاً بیشتر است.

هزینه نصب چشمی درب پارکینگ

مهمترین عامل تعیین کننده در هزینه نصب چشمی درب پارکینگ، جنس و ضخامت آنهاست. هرچه درب ضخیم تر باشد، قرار دادن چشمی دشوارتر است. ضمناً برای درب های چوبی مرغوب به دلیل حساسیت ظاهری بالا، نصب باید با ملاحظه بیشتری انجام شود. این مشکل باعث افزایش هزینه نصب درب باز می شود. به طور کلی ههزینه نصب چشمی درب پارکینگ هوشمند در مقایسه با مدل های معمولی بیشتر است.

این مطلب را نیز بخوانید: درب اتوماتیک سکشنال

هزینه تغییر کد ریموت درب پارکینگ

برای تغییر کد ریموت درب پارکینگ باید مراحلی را طی کنید. اگر ریموت درب پارکینگ شما مفقود شده یا به ساختمانی دیگر نقل مکان کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کد ریموت درب پارکینگ را تغییر دهید، زیرا هر لحظه ممکن است این ریموت به دست افراد سودجو بیفتد و امنیت را تهدید کند. از ساختمان شما به طور کلی، هرچه فرآیند تغییر کد دشوارتر باشد و زمان بیشتری طول بکشد، هزینه تغییر کد ریموت درب پارکینگ شما بیشتر خواهد بود.

آخرین کلام

درب اتوماتیک و درب پارکینگ یکی از ملزومات هر خانه و آپارتمان، محیط اداری و صنعتی است. سلامت و ایمنی کامل چهارچوب درب اتوماتیک پارکینگ ایمنی آن را تضمین می کند. اکثر درب های اتوماتیک به دلیل فلزی بودن سنگین هستند. در نتیجه جابجایی آنها با دست آسان نیست.

بر این اساس در درب های اتوماتیک از موتورهای الکتریکی برای بهبود عملکرد و سهولت کار استفاده می شود. در دراز مدت چهارچوب درب اتوماتیک و همچنین سیستم اتوماتیک آن سازه دارای نقص فنی خواهد بود بنابراین باید سرویس های دوره ای این درب ها را مد نظر قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف مانند قیمت تعمیر جک درب پارکینگ با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *