موتور و گیربکس جک درب پارکینگ

موتور و گیربکس جک درب پارکینگ یکی از اعضای اصلی درب اتوماتیک است

موتور و گیربکس جک درب پارکینگ یکی از اعضای اصلی درب اتوماتیک است که انواع مختلفی دارد. درب های اتوماتیک برای سهولت تردد مورد استفاده قرار می گیرند و به طور کاملاً هوشمند باز و بسته می شوند. عملکرد موتور جک به صورت مستقیم بر روی کارکرد درب تاثیر می گذارد. بر همین اساس بسیار ضروری است که موتور جک از قدرت و توان بالایی برخوردار باشد. موتور جک از قطعات و متریال های مختلفی ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات ما را همراهی کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

معرفی موتور و گیربکس جک درب پارکینگ

هیچ کس دوست ندارد در باد و باران یا در نیمه های شب از ماشین پیاده شود تا در پارکینگ را باز کند. با درب های جدید اتوماتیک دیگر نیازی نیست که از ماشین خود پیاده شوید و با استفاده از کنترل سریع، راحت و ایمن درب را باز می کنید. موتور جک درب به عنوان عنصر اصلی محرک درب های برقی شناخته می شود. موتورهای مکث در به لطف استفاده از مواد باکیفیت و عملکرد کار بالا عمر مفید بالایی دارند. اگر نقصی در درایو درب پارکینگ رخ دهد، کل فناوری درایو اغلب نیازی به تعویض ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موتور درب را با موتور جدید جایگزین کنید.

تعمیر موتور جک درب پارکینگ

موتورهای جک درب اتوماتیک پارکینگ بسیار متنوع هستند و انواع باکیفیت آن ها به ندرت دچار ایراد می شوند. تعمیر موتور جک درب پارکینگ امری کاملاً تخصصی است و نیاز به مهارت و آموزش کافی دارد. بر همین اساس تا حد امکان از تعمیر سر خود این موتورها جدا خودداری کنید زیرا ممکن است به آن ها آسیب بزنید.

ولی یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از خراب شدن موتور درب بازرسی های دوره ای است که توسط افراد متخصص انجام می شود. این افراد معمولاً چند مدتی یک بار موتور درب را از نظر عملکرد، توان و سرعت بررسی می کنند. این بازرسی ها اگر به درستی صورت گیرند مانع از ایجاد خرابی یا ایراد در کارکرد موتور جک می شود.

گیربکس جک درب پارکینگ

درب های پارکینگ از پروفیل های مقاوم ساخته می شوند و همین امر منجر شده که وزن زیادی داشته باشند. گیربکس یکی از اجزای مهم موتور جک درب پارکینگ است که منجر به باز و بسته شدن درب می شود. هر چه این قطعه قدرت بالاتری داشته باشد عملکرد درب بهتر خواهد بود. اساسا مجموعه از چرخ دنده‌ ها گیربکس جک درب اتوماتیک را تشکیل می دهند که وظایف مختلفی دارد.

کاهش سرعت الکتروموتور و افزایش قدرت الکتروموتور دو وظیفه اصلی این قطعه به حساب می‌ آیند. نیرویی که از گیربکس خارج می‌ شود به یک ماردون منتقل خواهد شد. ماردون به طور کج رزوه شده و روی آن یک مهره تعبیه شده است. مهره بر روی درب نصب شده و به حرکت درآمدن ماردون منجر به حرکت مهره و در نتیجه باز و بسته شدن درب می شود.

 

تعمیر موتور و جک درب پارکینگ امری کاملاً تخصصی است

تعویض موتور جک

اگر موتور جک درب درجه یک و باکیفیت نباشد ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. بر همین مبنا توصیه می شود قیمت موتور جک درب پارکینگ را فاکتور اصلی خرید این تجهیزات قرار ندهید بلکه ملاک شما برای خرید کیفیت باشد. اما با این حال با کمی مهارت موتور جایگزین به راحتی قابل نصب است اما قبل از تعویض، درایو را از برق جدا کنید.

درایوهای درب گاراژ به صورت الکتریکی کار می کنند و با برق معمولی تغذیه می شوند. بنابراین باید درایو را هنگام قرار دادن و خارج کردن از برق جدا کنید. البته بعضی شرکت ها موتورهایی با باتری ارائه می دهد که برای کار کردن به ولتاژ اصلی نیاز ندارند. واحد باتری در یک محفظه خارجی قرار دارد و از طریق کابل اتصال به درایو متصل می شود. اما با این حال قبل از تعویض، لطفاً کابل را از درایو جدا کنید.

نکات ضروری در انتخاب موتور جک درب

هنگام انتخاب موتور جک درب اتوماتیک پارکینگ و درایوهای الکتریکی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. اطلاع از این نکات به شما کمک می کند که آگاهانه موتور جک را انتخاب کرده و خریداری کنید.

  • شدت مورد انتظار کار (تکرار چرخه های باز/بستن) را تعیین کنید.
  • انتخاب اپراتور درب پارکینگ بر اساس مساحت در و فضای آزاد صورت می گیرد.
  • در هنگام خرید حتما به این امر توجه داشته باشید که ظرفیت موتور باید با اندازه و وزن درب تطبیق داده شود.
  • متریال های سازنده موتور جک باید باکیفیت باشند.
  • میزان باز و بسته شدن و تردد باید مورد توجه قرار گیرد.
  • این تجهیزات را از برندهای معتبر و شناخته شده انتخاب کنید.
  • موتور جک باید طول عمر بالایی داشته باشد.

قیمت موتور جک پارکینگی

هنگام انتخاب موتور برای درب پارکینگ، ابتدا باید شرایط محیط را در نظر بگیرید. نوع درب اتوماتیک پارکینگ و کیفیت آن نیز باید در انتخاب لحاظ شود. با این حال باید ذکر کرد قیمت نیز نقش تعیین کننده ای در انتخاب جک درب های پارکینگ دارد. به طور کلی پارامترهای مختلفی تعیین کننده اصلی قیمت این تجهیزات هستند. شرکت سازنده به عنوان مهم ‌ترین عامل در تعیین قیمت موتور جک پارکینگی شناخته می‌ شود.

برندهای مختلف با توجه به پارامترهای فروش خود این محصولات را با قیمت های متفاوتی عرضه می ‌کنند. همچنین نوع درب و نوسانات بازار دیگر عواملی هستند که می‌ توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. علاوه بر این موارد مرکز فروش مورد مهمی است که تعیین کننده قیمت این محصولات است. مراکز فروش مستقیم با حذف واسطه‌ ها این درب ها را با قیمت مناسب تری در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

 

عملکرد موتور و گیربکس جک درب پارکینگ به صورت مستقیم بر روی کارکرد درب تاثیر می گذارد.

 

در آخر

در صورتی که موتور جک درب پارکینگ از کیفیت بالایی برخوردار باشد  و از فروشگاه های معتبری همچون مکث در خریداری شود،درب عملکرد خوبی خواهد داشت. در واقع می توان گفت عملکرد درب به موتور جک بستگی دارد و یکی از اجزای اصلی آن به حساب می آید. توصیه می شود که در خرید این تجهیزات دقت بالایی داشته باشید و انواع درجه یک آن ها را تهیه کنید. شرکت شناخته شده مکث در موتورهای جک را با بالاترین کیفیت به فروش می رساند. شما می توانید از طریق وب سایت این شرکت انواع این تجهیزات را در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *