راهبند ستونی یا بولارد

راهبند ستونی یا بولارد، از یک ستون فولادی یا بتنی تشکیل شده است

راهبند ستونی یا بولارد، یک مانع فیزیکی است که برای جلوگیری از تردد غیرمجاز خودروها استفاده می شود. این راهبندها از یک ستون فولادی یا بتنی تشکیل شده اند و در داخل زمین قرار می گیرند. با استفاده از یک موتور الکتریکی، ستون می تواند به صورت عمودی از زمین بیرون بیاید و مانع از عبور خودرو شود. راهبند ستونی یا بولارد در مکان های مختلفی مانند: ورودی ساختمان های دولتی، نظامی و تجاری، گذرگاه های عابر پیاده، پارکینگ ها و جاده ها استفاده می شوند. این راهبندها می توانند به عنوان یک مانع فیزیکی برای جلوگیری از تردد غیرمجاز خودروها به کار گرفته شوند. همچنین می توانند برای کنترل ترافیک و هدایت خودروها به مسیرهای مشخص استفاده گردند. در این مقاله، تصمیم داریم شما را با این راهبندها آشنا نماییم.

مشخصات فنی راهبند ستونی یا بولارد

راهبند ستونی یا بولارد دارای مشخصات فنی مختلفی است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

جنس بدنه

یکی از مشخصات راهبند ستونی، جنس بدنه راهبند است. بدنه راهبندهای ستونی معمولا از فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی، یا بتن مسلح ساخته می شود. فولاد، ضد زنگ مقاوم ترین نوع بدنه است و در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. فولاد آلیاژی نیز مقاومت بالایی دارد و از قیمت پایین تری نسبت به فولاد ضد زنگ برخوردار است. بتن مسلح هم برای استفاده در محیط های مرطوب و اسیدی مناسب است.

ارتفاع

ارتفاع راهبندهای ستونی معمولا بین 70 تا 150 سانتی متر است. ارتفاع مناسب راهبند باید متناسب با عرض دهانه ای باشد که قرار است از آن عبور کند.

قطر

قطر راهبندهای ستونی اغلب بین 25 تا 50 سانتی متر است. قطر هم باید متناسب با وزن خودرویی باشد که قرار است مانع از عبور آن شود.

سیستم محرک

راهبند ستونی یا بولارد با استفاده از دو نوع سیستم محرک هیدرولیک و پنوماتیک کار می کنند. سیستم محرک هیدرولیک از یک پمپ هیدرولیک برای به حرکت در آوردن راهبند استفاده می کند. سیستم محرک پنوماتیک نیز از هوای فشرده برای این کار استفاده می کند.

سرعت حرکت

سرعت حرکت راهبندهای ستونی بین 2 تا 5 ثانیه است و این موضوع هم باید متناسب با حجم ترافیک در محل نصب باشد.

قدرت ضربه پذیری

راهبندهای ستونی دارای قدرت ضربه پذیری بالایی هستند. این قدرت معمولا با واحد تن و سرعت ضربه بر ثانیه اندازه گیری می شود. قدرت ضربه پذیری هم باید متناسب با وزن خودرویی عبوری باشد.

مکث در، این مرکزی یکی از نمایندگی های معتبر فروش انواع راهبند ستونی یا بولارد است که می توانید با قیمت مناسب و بهترین کیفیت آن ها را تهیه نمایید.

یکی از مشخصات راهبند ستونی یا بولارد، جنس بدنه راهبند است

انواع راهبندهای ستونی

راهبندهای ستونی را می توان بر اساس نوع عملکرد، مواد اولیه و نحوه نصب به انواع مختلفی تقسیم کرد.

بر اساس نوع عملکرد

راهبندهای ستونی را می توان به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم کرد:

راهبندهای ستونی اتوماتیک

این راهبندها، محبوب ترین نوع راهبند ستونی یا بولارد هستند که به صورت خودکار توسط یک موتور الکتریکی یا هیدرولیک حرکت می دهند. راهبندهای ستونی اتوماتیک مانند راهبند پارکینگ می توانند به سرعت و به راحتی باز و بسته شوند و گزینه مناسبی برای کنترل ترافیک در مکان هایی با تردد بالا هستند.

راهبندهای ستونی نیمه اتوماتیک

این راهبندها، گزینه ای مقرون به صرفه تر نسبت به راهبندهای ستونی اتوماتیک هستند که به صورت دستی حرکت می دهند؛ اما می توانند به صورت خودکار نیز کنترل شوند. راهبندهای ستونی نیمه اتوماتیک برای مکان هایی که تردد خودروها در آنها کم است، کاربرد دارند.

بر اساس مواد اولیه

راهبندهای ستونی را می توان از مواد مختلفی مانند: فولاد، آلومینیوم و بتن ساخت کرد.

راهبندهای ستونی فولادی

این راهبندها، از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند و می توانند سال ها بدون نیاز به تعمیرات اساسی دوام بیاورند. راهبندهای ستونی فولادی، برای مکان هایی که احتمال وقوع حملات تروریستی یا سایر حوادث مشابه وجود دارد، مناسب هستند.

راهبندهای ستونی آلومینیومی

راهبندهای ستونی آلومینیومی سبک تر از راهبندهای ستونی فولادی هستند و نصب آنها آسان تر است. این راهبند برای مکان هایی که نیاز به راهبندهای سبک وزن است، کاربرد دارند.

راهبندهای ستونی بتنی

این راهبندها، از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند و می توانند در برابر ضربات شدید از سوی خودروها مقاومت کنند. راهبندهای ستونی بتنی مناسب مکان هایی هستند که به راهبندهای بسیار مقاوم نیاز دارند.

بر اساس نحوه نصب

راهبندهای ستونی را می توان به دو دسته ثابت و قابل جابجایی تقسیم کرد.

راهبندهای ستونی ثابت

این راهبندها، به صورت دائمی در زمین نصب می شوند و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری نسبت به راهبندهای ستونی قابل جا به جایی دارند. این راهبندها، مناسب مکان هایی هستند که نیاز به راهبندهای دائمی دارند.

راهبندهای ستونی قابل جابجایی

راهبندهای ستونی قابل جابجایی را می توان به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. این راهبندها برای مکان هایی که به راهبندهای موقت نیاز دارند، مناسب هستند.

قیمت راهبند ستونی یا بولارد

قیمت انواع راهبند ستونی یا بولارد بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه، مواد، نوع باز و بسته شدن و سازنده متفاوت است. راهبند ستونی با اندازه بزرگ تر، باز و بسته شدن برقی یا ویژگی های اضافی نظیر: چراغ هشدار دهنده یا دوربین معمولاً گران تر است. به طور کلی، قیمت راهبندهای ستونی از حدود 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است. راهبندهای ستونی فلزی از ارزان ترین انواع راهبندها هستند. قیمت این راهبندها بسته به اندازه و ضخامت جنس فلز آن از حدود 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. راهبندهای ستونی بتنی از راهبندهای فلزی گران تر هستند. قیمت این گونه راهبندها بسته به اندازه و وزن بتن آن از حدود 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.

راهبندهای ستونی پلیمری از جدیدترین انواع راهبندها هستند که از مقاومت بالایی برخوردارند و در برابر رطوبت، ضربه و شرایط آب و هوایی نامساعد مقاومت بسیاری دارند. قیمت این راهبندها بسته به اندازه و نوع پلیمر آن از حدود 2 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان متغیر است.عوامل دیگری که می توانند بر قیمت راهبندهای ستونی تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • نوع عملکرد راهبند: راهبندهای ستونی می توانند به صورت دستی، برقی یا هیدرولیک باشند. راهبندهای برقی و هیدرولیک گران تر از راهبندهای دستی هستند.
  • قابلیت های اضافی: برخی از راهبندهای ستونی دارای قابلیت های اضافی مانند سیستم تردد شمار، سیستم هشدار و سیستم کنترل از راه دور هستند. این قابلیت ها بر قیمت راهبند تأثیر می گذارند.

برای اطلاع از قیمت دقیق راهبندهای ستونی، می توانید از طریق وب سایت مکث در استعلام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *