اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد

درب اتوماتیک دارای قطعات بسیار مهمی است که اگر هر یک از آن ها مانند اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای کار خود را به درستی انجام ندهند، درب هم کارکرد مناسبی نخواهد داشت. اپراتور درب همچون موتور درب اتوماتیک یکی از مهم ترین تجهیزات و قطعات می باشد که وظیفه اصلی آن باز و بسته کردن لنگه های درب است. در حقیقت اپراتور، افراد و اجسام را شناسایی می کند و با باز کردن لنگه های درب موجب ورود افراد به محیط داخل می گردد. درب های اتوماتیک همیشه ظاهری زیبا و دلنشین را به فضا می بخشند، به همین دلیل است که این درب ها در شرکت و اداره ها، مراکز خرید و… استفاده می شوند. فراموش نکنید که این نوع درب ها از ورود گرد و غبار به محیط داخل جلوگیری کرده و باعث افزایش امنیت می شوند. شما می توانید انواع اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک را با مقرون به صرفه ترین قیمت و بهترین کیفیت از مکث در خریداری نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر شما را با این قطعه آشنا کنیم.

 

درب اپراتور شیشه ای

 

همان طور که اشاره کردیم اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای به واسطه سنسورها و مدار کنترل موجود، در هنگام باز و بسته کردن درب افراد و اشیا را تشخیص داده و مانع گیر کردن افراد بین دو لنگه درب خواهد شد. در مجموع، 3 حالت برای برنامه ریزی اپراتور درب وجود دارد که عبارتند از:

  • حالت عملکرد توقف باز
  • حالت عملکرد توقف بسته
  • حالت عملکرد اتوماتیک یا خودکار

شما به راحتی قادر خواهید بود مقدار زمان شناسایی و باز و بسته شدن اپراتور درب اتوماتیک را تنظیم کنید.

 

انواع اپراتور درب اتوماتیک

 

اپراتور درب اتومات، یک دستگاه الکترومکانیکی است که به منظور باز و بسته شدن درب‌های اتومات مورد استفاده قرار می گیرد.  اپراتور توسط موتور الکتریکی و سیستم‌ های متنوعی همچون: کنترلرها، سنسورها و گیرنده‌ های فرکانس رادیویی کار می‌ کند. اپراتور درب اتومات شیشه به جهت امنیت بیشتر، سهولت و راحتی کارکرد و همچنین زیبایی و طراحی مناسب در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این قطعه در درب‌ های تجاری، مسکونی، صنعتی و حتی درب‌ خودروها هم استفاده می‌ شود. در این بخش شما را با گونه های مختلف اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای آشنا خواهیم کرد:

  • اپراتور هیدرولیک: این نوع اپراتور با استفاده از روغن هیدرولیک کار خود را انجام می دهد و مناسب درب‌ های سنگین و بزرگ می باشد.
  • اپراتور برقی: این مدل اپراتور با استفاده از برق کار می‌ کند و برای درب‌ های بزرگ و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اپراتور پنوماتیک: این اپراتور به واسطه هوا کار می‌ کند و مناسب درب‌ های سبک و متوسط می باشد.
  • اپراتور مغناطیسی: این اپراتور به وسیله مغناطیس کار می‌ کند و برای درب‌ های سبک و متوسط کاربرد دارد.
  • اپراتور درب شیشه ای هیبریدی: این مدل اپراتور با ادغام برق و هیدرولیک کار خود را انجام می دهد و کاربرد آن برای درب‌های سنگین و بزرگ است.

 

راهنمای خرید بهترین اپراتور درب شیشه ای

 

حال به بررسی انواع اپراتور درب اتوماتیک و بهترین اپراتور درب شیشه ای می پردازیم. اپراتورها دارای گونه های مختلفی هستند، از آنجا که درب های اتومات شیشه ای ظاهری فوق لاکچری را به محیط اطراف می دهند، انتخاب اپراتور منحصر به فرد بر زیبایی درب هم تاثیر بسزایی می گذارد. در متن ذیل، موارد بسیار مهمی را ذکر کرده ایم که می تواند به شما در انتخاب بهترین اپراتور کمک شایانی کند:

نوع ترافیک ورودی

شما باید جریان ترافیک در فضای ورودی را بررسی نمایید. به عنوان مثال، مکان هایی که حاوی ترافیک دو طرفه هستند همچون سوپر مارکت ها، بالاترین بازدهی را از درب اتومات دارند؛ زیرا امکان حرکت در دو جهت به افراد داده می شود و همه افراد اجازه جابه جا شدن را دارند.

بررسی میزان اهمیت سرعت بازشدن درب

در صورتی که در محل کار شما رفت و آمد بسیاری وجود دارد، نیاز به درب اتومات به جهت سرعت باز و بسته شدنش احساس می شود.درب اتوماتیک قطعاً بهترین گزینه برای شما می باشد؛ زیرا برخی از اپراتورها سرعت بالایی در باز و بسته شدن ارائه می دهند. حتی اگر تمایل دارید علاوه بر سرعت، امنیت کسب و کار شما تامین گردد، از درب های نیمه اتوماتیک هم می توان استفاده کرد. این مدل درب ها از یک کلید یا اکسس کنترل به منظور کنترل تردد در سیستم استفاده می کنند.

میزان فضای موجود

میزان فضای موجود جهت استفاده از درب اتوماتیک، در انتخاب آن اهمیت ویژه ای دارد. به طور مثال فضای ورودی محل مورد نظر محدود است و رفت و آمد مناسب رو به پایینی دارید، از درب های شیشه لولایی استفاده کنید؛ اما اگر فضای مناسبی دارید، خواهید توانست از درب های اتوماتیک کشویی اسلایدینگ استفاده نمایید که این نوع درب هم جزو ارزان ترین درب اتومات شیشه ای شناخته می شود.

 

قیمت اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

 

قبل از بررسی قیمت اپراتور درب شیشه ای بهتر است کمی در مورد قطعات و اجزاء سازنده اپراتور صحبت کنیم. موتور اپراتور، یکی از اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده اپراتور درب شیشه ای است که متناسب با وزن درب و همچنین، میزان دفعات باز و بسته شدن درب اتومات مورد نظر شامل توان های متغیری است. سنسور چشمی اپراتور، یکی دیگر از قسمت های اصلی در اجزا تشکیل دهنده اپراتور می باشد. اپراتور درب شیشه ای اتومات با استفاده از سنسورهای چشمی قادر به شناسایی مانع است. در نتیجه، وجود سنسورها و چشمی در اپراتور های درب اتوماتیک شیشه ای الزامی می باشد. از آنجایی که این قطعه دارای گونه های متعددی است، قیمت و هزینه های هر کدام از آن ها با در نظر گرفتن نوع آن و همچنین، ابعاد درب مورد نظر شما متغیر می باشد. به همین خاطر پیشنهاد می گردد به منظور استعلام لیست قیمت قطعات درب اتوماتیک شیشه ای با استفاده از شماره های موجود در وب سایت مکث در تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. این مجموعه با سال ها فعالیت توانسته اند در تحویل بهترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها بهترین باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *