شماره تلفن: 02122242687

انواع درب اتوماتیک پارکینگ و کاربرد

انواع مختلف درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ امروزه یکی از پرکاربردترین درب ها می باشد. درب های اتوماتیک یک درب ورودی به سبک مدرن هستند که روند باز و بسته کردن درب های شما را در دنیای مدرن امروزی آسان تر از گذشته می کنند. امنیت در جامعه امروزی یک نیاز اساسی محسوب می شود و با درب های اتوماتیک علاوه بر راحتی بیشتر می توانید امنیت بیشتری نیز بدست آورید.

به درب های اتوماتیک درب جک دار گفته می شود که در هر دو نوع درب اتوماتیک شیشه ای و درب پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از پرکاربردترین وسایل امروزه در صنعت ساختمان سازی درب اتوماتیک پارکینگ می باشد. درب های اتوماتیک نیازی به دخالت انسان ندارند، فقط کافیست یک دکمه از راه دور را فشار دهید تا درب باز و بسته شود و دسترسی به آن بسیار آسان و ایمنی ساختمان بهبود یابد.

در گذشته درب های اتوماتیک پارکینگی فقط در ساختمان های مجلل مورد استفاده قرار می گرفت و جزو وسایل تشریفاتی محسوب می شد. اما اکنون بیشتر از سر ضرورت از آن استفاده می شود و ساختمان های زیادی از آن استفاده می کنند. در ادامه با گروه درب اتوماتیک مکث در همراه باشید.

انواع درب برقی پارکینگ

انواع درب برقی پارکینگ در سه نوع درب وجود دارد.درب های پارکینگی هیدرولیکی، پنوماتیک و گیربکسی سه مدل درب در دسترس شما هستند. البته نمونه های بسیار متنوعی از درب های اتوماتیک وجود دارد و درب های توضیح داده شده تنها بخشی از محصولات این دسته هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: ریموت کنترل برای درب اتوماتیک

درب پارکینگ هیدرولیک

درب پارکینگ پنوماتیک

درب پارکینگ گیربکس

درب هیدرولیکی

اگر می خواهید فضای ورودی منزل خود را با درب سنگین و مجلل زیبا کنید، باید به شما بگویم که باید از درب های هیدرولیک استفاده کنید. این نوع درب‌ها فرآیندی را دنبال می‌کنند که بازو از نیروی فشار سیال برای بستن درب استفاده می‌کند. در فرآیند باز و بسته شدن چنین درهایی معمولاً از روغن تراکم ناپذیر غلیظ استفاده می شود که هزینه های نگهداری بالایی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

مناسب برای درب های سنگین

باز و بسته شدن بدون مستهلک شدن

ایده آل برای مسیرهای شلوغ

درب پنوماتیک

در دنیای مدرن دیگر مانند گذشته از درب های پنوماتیک استفاده نمی شود و دلیل این امر پیشرفت در تولید درب اتوماتیک است. آنها از فشار باد برای تامین انرژی برای جابجایی درب های پنوماتیک اتوماتیک استفاده می کنند و روند باز و بسته شدن درب های پارکینگ را با استفاده از این درب ها به آرامی دنبال می کنند. از آنجایی که باز و بسته کردن درب نیازی به انرژی یا هزینه ای ندارد، استفاده از آن تقریباً به همان اندازه ارزان است.

از انرژی باد برای باز و بسته کردن درها استفاده می شود.

به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی منسوخ شده است

بسیار بی سر و صدا و کم هزینه

این مطلب را نیز بخوانید: لوازم جانبی درب پارکینگ

 درب گیربکس

درب گیربکس همانطور که از نامش پیداست از نیروی ویژه موتور مجزای نصب شده بر روی جک درب برای باز و بسته کردن درب استفاده می کند. موتور مورد نیاز برای درب گیربکس اتوماتیک به طور جداگانه در پشت جک درب نصب می شود و به آن اجازه می دهد فرآیند باز و بسته شدن را به صورت مکانیکی و الکترومکانیکی دنبال کند.

روش انتقال بسته به نوع درب متفاوت است و معمولا زنجیر یا تسمه بازو است. فرآیند مکانیکی باز یا بستن درب با استفاده از گیربکس تقریباً 20 تا 35 ثانیه طول می کشد. نیروی گیربکس به مهره روی در منتقل می شود که با حرکت مهره و باز شدن درب حرکت می کند.

نیروی جداسازی از جک

از موتوری متفاوت از جک استفاده می کند

فعالیت های مکانیکی

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی یا جک دار

درب های اتوماتیک لولایی به درهایی گفته می شود که به صورت افقی در اطراف لولاها به صورت دو لنگه یا تک لنگه حرکت می کنند.

درب پارکینگ کرکره برقی

حرکت این درب  درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای به صورت عمودی بوده و از طریق ریموت کنترل قابل کنترل است. این نوع درب ها را می توان بدون آسیب رساندن به اجزای الکتریکی درب تمیز کرد. همچنین دارای ویژگی های ضد زنگ، مقاومت در برابر خوردگی اسیدی و قلیایی و … می باشد و در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده است.

این مطلب را نیز بخوانید: درب اتوماتیک سکشنال

برخلاف درب های کرکره ای سنتی، درب های کرکره اتوماتیک نیازی به قفل ندارند و ایمن تر هستند. در صورت قطع برق، این نوع درب ها را می توان به صورت دستی باز و بسته کرد.

درب اتوماتیک ریلی

این درب ها یک تکه هستند و روی ریل های پایین در می لغزند و به سمت دیگر حرکت می کنند. درب اتوماتیک پارکینگی یکی از پرکاربردترین درب های امنیتی برای ساختمان های مسکونی و اداری می باشد.

انواع درب برقی پارکینگ برای منازل:

1-درب کشویی

2- درب اتوماتیک دولنگه

3-درب اتوماتیک زیر سطحی

4- درب های اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال

5-کرکره اتوماتیک یا درب اتوماتيک رولاپ

درب اتوماتیک پارکینگ

حال اگر قصد انتخاب درب مناسب برای درب پارکینگ خود را دارید، می توانید بر اساس تعداد باز و بسته شدن درب پارکینگ یا بر اساس اندازه و وزن درب، نوع آن را انتخاب کنید. البته هزینه هایی که هنگام خرید درب در نظر می گیرید نیز بر انتخاب شما تأثیر می گذارد. درب اتوماتیک شیشه ای و پارکینگی قیمت های متفاوتی داشته و هر کدام محدوده قیمتی خاص خود را دارند.

این مطلب را نیز بخوانید: نکات کلیدی تعمیر درب ریموت دار پارکینگ ریموت دار 

اهمیت جلوه های بصری درب

انتخاب درب ایمن و زیبا

بر اساس محدوده قیمت و بودجه در نظر گرفته شده آن را انتخاب کنید

هنگام انتخاب نوع درب پارکینگ برقی باید موارد زیر را در نظر گرفت:

 – قاب ها و رنگ های خاص را انتخاب کنید

مارک خاصی از موتور را انتخاب کنید

ابعاد درب و تاثیر آن بر فرآیند نصب را در نظر بگیرید

درب های برقی پارکینگ کاربردهای زیادی دارند.به عنوان مثال می توانید از آن در بیمارستان ها و پارکینگ ها و همچنین زمین های بازی مختلف استفاده کنید مانند درب اتوماتیک درب برقی آزمایشگاهی، درب برقی اتاق عمل و سایر اماکن بهداشتی. افزایش سرعت کار و جایگزینی مناسب نیروی انسانی مانند درب اتوماتیک در اماکن صنعتی.

درب برقی پارکینگ کشویی

درب برقی پارکینگ کشویی یکی از رایج ترین انواع درب های برقی هستند. معمولاً ساختار این نوع درب برقی به گونه ای است که یک یا چند لت را ثابت می کند و لت های متحرک روی لت های ثابت قرار می گیرند. اگر نمی خواهید از لت های ثابت استفاده کنید، باید دیواری در کنار لت های متحرک وجود داشته باشد که بتوان لت های متحرک شیشه ای را روی آن قرار داد.

نحوه کار: این درها معمولاً شامل یک موتور الکتریکی هستند که نیروی مورد نیاز برای باز و بسته کردن در را فراهم می کند. از سنسورها و کنترل های الکترونیکی نیز برای تشخیص موقعیت درها و موانع استفاده می شود.

کاربرد درب برقی پارکینگ کشویی

  1. پارکینگ خودرو
  2. مغازه ها و مراکز تجاری
  3. فضا های اداری و ساختمان های مسکونی
  4. انبار و کارگاه های تولید
  5. اماکن عمومی مانند فرودگاه ها و بیمارستان ها

این مطلب را نیز بخوانید: انواع کرکره

مزایای عبور راحت، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی و امنیت باعث می شود این درب ها به طور فزاینده ای در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای

درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای علاوه بر ایجاد امنیت و آسایش برای ساختمان می توانند جلوه زیبایی برای پارکینگ نیز ایجاد کنند. به علاوه استفاده از این نوع درب ها در صرفه جویی فضای پارکینگ بسیار مفید است.

در واقع درب کرکره ای اتوماتیک، درب کرکره ای است که توسط موتور و برق به حرکت در می آید و در امتداد یک محور عمودی یا محور مسیر بالا و پایین باز و بسته می شود.

کاربرد این نوع درب ها عمدتاً در ورودی پارکینگ ها به اماکن مسکونی، مراکز اداری و تجاری، سوله ها، حفاظ پنجره ها، مراکز صنعتی و … می باشد.

مزایای درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای چیست؟

از مزایای درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع درب ها با توجه به طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها و طرح های خود، ظرافت و زیبایی را به پارکینگ های مغازه ها و منازل مسکونی می آورند.

کرکره های برقی پارکینگ به راحتی تمیز می شوند.

برای باز و بسته کردن آنها نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست.

این نوع درب های اتوماتیک در مواقع قطعی برق به صورت دستی نیز باز و بسته می شوند. استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای بسیار راحت تر از سایر انواع درب اتوماتیک است چون دیگر نیازی به قفل کردن آن نیست. برای دریافت قیمت درب کرکره ای پارکینگ با همکاران ما در تماس باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: موتور و گیربکس جک درب پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی تلسکوپی

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی تلسکوپی در داخل ریل حرکت می کنند و مانند درب های کشویی باز و بسته می شوند، تفاوت در این است که درهای تلسکوپی میزان بازشویی بیشتری نسبت به درب های کشویی در اختیار کاربران قرار می دهند، بنابراین افرادی که نیاز به درب ریلی با بازشوی بیشتری دارند می توانند دربهای تلسکوپی را انتخاب کنند. پانل های متحرک درب تلسکوپی را به گونه ای تنظیم کرد که همه آنها به طور همزمان پشت لت های ثابت قرار گیرند.

قیمت درب ریموت دار پارکینگ

سیستم درب ریموت دار پارکینگ به گونه ای طراحی و ساخته شده است که در هنگام نصب و بهره برداری نیازی به تعویض درب اصلی ساختمان نباشد و درب به صورت اتوماتیک و برقی در همان حالت قبلی در می آید.

این نوع سیستم درب برای استفاده در ورودی پارکینگ ها، منازل و … طراحی شده است که علاوه بر ایجاد راحتی و کنترل بیشتر بر تردد افراد، حفاظت و امنیت مکان های مختلف را نیز فراهم می کند.

این نوع درب ها با قطعات و تجهیزات شامل دو جک، جعبه کنترل، دو عدد ریموت کنترل، چشمی الکترونیکی و اتصالات لازم عرضه می شوند که در نهایت همه این عوامل قیمت درب ریموت دار پارکینگ را مشخص می کند.

تعمیر درب پارکینگ ریموت دار

هر وسیله ای که ما استفاده می کنیم به دلایل مختلف نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و درب های اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما زمان تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ را می توان به تاخیر انداخت تا از این درب ها به درستی استفاده کرد تا بتواند از وسایل کمتری استفاده کند. درب پارکینگ ریموت دار نیاز به سرویس و تعمیر دارد.

درب پارکینگ از راه دور از تعداد زیادی قطعه تشکیل شده است که احتمال آسیب دیدن آن و نیاز به تعمیر درب پارکینگ ریموت دار را افزایش می دهد. نکته جالب این است که بیشتر خرابی‌های درب های کنترل از راه دور ناشی از خرابی قطعات ارزان قیمت آن‌ها است و قطعات اصلی مانند مادربرد یا موتور به راحتی آسیب نمی‌بینند، که باعث می‌شود هزینه پرداختی شما بسیار کمتر شود.

این مطلب را نیز بخوانید: مدار فرمان درب پارکینگ

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ

درب های اتوماتیک بسته به ابعاد فرآیند نصب آنها به مواد کمتر یا بیشتری نیاز دارند. از طرفی هزینه های نصب و راه اندازی آن ارتباط مستقیمی با اندازه آن دارد و اگر بزرگی دربی را در نظر بگیرید قطعا هزینه های نصب بیشتر خواهد شد. نوع درب انتخابی نیز به طور موثر قیمت این محصول منحصر به فرد و مدرن را تعیین می کند. انتخاب رنگ خاص چهارچوب درب و انتخاب جک یا موتور کمپرسی باکیفیت بر اساس مشخصات برند همگی عواملی هستند که بر قیمت کل درب اتوماتیک تاثیر می گذارند.

برای دریافت قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کافی است با کارشناسان این امر یعنی گروه صنعتی مکث در در ارتباط باشید تا محیطی که قصد استفاده از درب مخصوص را دارید مشخص شود و با توجه به بودجه مالی خود درب مورد نیاز را خریداری نمایید. انواع درب برقی پارکینگ را باید از یک شرکت معتبر خریداری کرد که پشتیبان شما باشد. به این ترتیب می توانید به آنها اعتماد کنید.

کلام آخر

بنابراین با نگاهی به انواع درب های اتوماتیک بهترین راه برای سفارش درب اتوماتیک پیشنهادی به مشتریان این است که با مشاورین متخصص گروه صنعتی مکث در یکی از بزرگترین تولید کننده درب اتوماتیک با خط تلفن شرکت تماس حاصل فرمایید. این شرکت با در نظر گرفتن نیازهای منطقه ترافیکی و کاربردی، بهترین پیشنهادات مدل درب اتوماتیک را با مناسب ترین قیمت در بازار ایران ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *